BLOG

De eerste dag van mijn challenge

challenge dag 2

 

Mijn dag is begonnen met een glas citroenwater volgens het programma. Al bijna 20 jaar lang is dit mijn dagelijkse ochtendstart! Daarna begin ik aan mijn bewegingsritueel.

Vanochtend heb ik met blote voeten in de tuin spieropwarming gedaan met rondjes hardlopen. Dat doe ik graag in de frisse buitenlucht als het lekker weer is. Je kunt dat ook in een bos of op straat doen, maar als je met je kindje alleen thuis bent, net als ik, is je tuin, als je die hebt, een ideale oplossing. Maar ook binnen is het mogelijk. Dan doe je aan imitatie-hardlopen op 1 plek. Let wel goed op je ademhaling en drink na de afloop voldoende water zodat je nieren de afvalstoffen van de stofwisseling goed kunnen afvoeren. Drink je water niet in één teug leeg, maar rustig en langzaam.

Na de opwarming heb ik nog 15 minuten de oefeningen uit mijn boek 'De levensstijl methode' gedaan. Daarna een heerlijke warme douche die ik aan het eind met koud water gedurende 1 minuut heb afgesloten. Wow, wat een energieboost!

Nu de tijd voor het ontbijt. Mijn lichaam voelt dat het het verdiend heeft ☺. Ik neem havermoutpap, dus anders dan in het programma. Op pagina 108 kun je lezen hoe je dat kan bereiden als je dat nog nooit hebt gedaan. Ik eet bijna dagelijks havermoutpap als ontbijt totdat het mij begint te vervelen (wat zijn we toch verwend ☹). Dan neem ik iets anders.

Om 11.00 uur neem ik vaak mijn enige kop koffie met plantaardige melk: rijstmelk, amandelmelk, havermelk of sojamelk. Allemaal bio zonder toegevoegde suiker. Bij de koffie neem ik altijd een glas citroenwater (ja weer! om de mineralenrover te kalmeren ☺).

Tussendoor drink ik nog water naar behoefte en hou uiteraard rekening met de tijden. Rond 12.00 uur, ruim voor de lunch, heb ik 3 kiwi's gegeten, heerlijk! Mijn lunch is vandaag hetzelfde als in het programma. Ook mijn drink- en fruitmomenten zijn volgens het programma. Ik heb mijn favoriete watermeloen gegeten. En ik eet in één keer een kwart ervan ☺.

Als diner ging ik voor de vegetarische versie. Dezelfde salade, maar broccoli vervangen door snijbonen. Heb al lang geen bruine bonen gegeten, terwijl ik ze heerlijk vind. Was weer genieten. Dus een wijze les voor mij, ik moet ook regelmatig in mijn eigen boek spieken en inspiratie opdoen ☺.

In de avond eet ik bijna nooit iets. Ook fruit eet ik zelden in de avond. Ik ben dat gewend en heb daar geen behoefte aan. Maar dat is een proces. Als je later in de avond trek hebt, kun je vers of gedroogd fruit nemen, uiteraard als je het heel goed wilt doen. Mocht je toch meer trek hebben is biologische kwark of yoghurt naturel zonder toevoegingen, bijvoorbeeld met bio honing, een optie. Heel soms neem ik wel iets lekkers in de avond, maar dat moment komt nog. Dat zal ik tegen die tijd ook met jullie delen.

De dag heb ik afgesloten met een heerlijk warm bad met een badolie erin. Ik kan verklappen dat ik daarna een heerlijke nachtrust heb gehad!

Ik hoop zo dat je je eerste dag ook zo positief gaat ervaren als ik en ook de kracht in jezelf om je doelen te bereiken gaat voelen. Weet in ieder geval dat je er niet alleen voor staat!

Liefs,

ANDERE BLOGS:

Yoghurt
7
apr
2013

Verschil tussen yoghurt, biogarde en kwark

Lees meer »
Koffie
29
sep
2012

Koffieliefhebber

Lees meer »
Biologisch.eten
9
okt
2013

Biologisch eten, is het altijd goed?

Lees meer »

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie