BLOG

Gezond tijdens de feestdagen

Feestdagen

 

Lees een aantal tips om gezond te blijven tijdens de feestdagen!

  • Eet veel rauwkost, hierdoor verteert je voedsel beter.

  • Drink alcoholische dranken vóór of een uur na het eten, maar niet tijdens de maaltijd. Alcohol wordt in je spijsvertering direct omgezet in suikers en die zorgen voor gisting, ook van het eten dat je net hebt gegeten waardoor het hele verteringsproces wordt verstoord.

  • Eet liever iets meer van de hoofdmaaltijd en laat het toetje staan. Mocht je de verleiding toch niet kunnen weerstaan, neem dan het toetje twee uur na de maaltijd. Laat de suikers van het nagerecht niet de voedingswaarde van je maaltijd verminderen.

  • Eet langzaam, zodat je lichaam de tijd heeft om de maaltijd te verteren.

  • Als er meerdere gerechten geserveerd worden, kies dan wat je het lekkerst lijkt. Pas als je het op hebt, bepaal je of je wat anders neemt. Immers, de ergste honger is weg dus wie weet wil je niet eens extra opscheppen. Bovendien, door niet alles door elkaar te eten gaat het verteren makkelijker.

  • Eet geen fruit bij je maaltijd, ook al denk je misschien dat het gezond is. Fruit is geschikt als tussendoortje, niet in combinatie met andere gerechten.

ANDERE BLOGS:

mindset2
16
sep
2014

De rol van je mindset op weg naar je doel

Lees meer »
Herfst
23
nov
2012

Omarm de herfst

Lees meer »
groentenfruit
29
maa
2016

Seizoensgroenten & fruit

Lees meer »

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie