BLOG

Voordelen van verse groenten voor je gezondheid

Versegroenten

 

Verse salades zijn een essentieel onderdeel van een gezond voedingspatroon. Verse groenten leveren je niet alleen veel vitaminen en mineralen, maar zijn ook een rijke bron van fytochemische stoffen. Dat zijn actieve chemische verbindingen in planten met antioxiderende eigenschappen. Ze stimuleren je immuunsysteem en hebben ook andere gunstige effecten op je gezondheid.

Daarnaast bevatten verse groenten veel vezels die ervoor zorgen dat je voedsel beter verteert. Ze stimuleren tevens de peristaltiek van je darmen waardoor de werking van je darmen en je stoelgang verbeteren.

In De Levensstijl Methode speelt de samenstelling van een maaltijd een belangrijke rol. De juiste samenstelling van het voedsel op je bord zorgt ervoor dat je spijsvertering optimaal verloopt en dat de afvalstoffen die eventueel in je voedsel zitten of in je lichaam ontstaan bij de stofwisseling optimaal worden geëlimineerd uit je lichaam.

Als je in het begin nog tijd nodig hebt om te leren hoe je voedingsmiddelen beter kunt combineren, is een verse groentesalade een redding. Als je een verkeerde combinatie neemt, kan een verse salade de ongunstige effecten ervan enigszins beperken.
Ook als je een keer een stuk gebak of taart wil eten, kun je een bord verse salade vooraf nemen. Verse groenten zullen ervoor zorgen dat het voedsel dat je daarna eet beter verteert. De slechte combinatie zal daardoor iets minder schadelijk zijn.
Ook als je de voedingsmiddelen correct combineert, is het goed om bij iedere gekookte maaltijd een verse salade te eten om je spijsvertering te bevorderen en het meeste profijt te hebben van je gegeten voedsel.

 

ANDERE BLOGS:

slaap
29
sep
2012

Reken af met onregelmatige slaaptijjden

Lees meer »
Baksoda
27
dec
2013

Verschil tussen baksoda en bakpoeder

Lees meer »
Yoghurt
7
apr
2013

Verschil tussen yoghurt, biogarde en kwark

Lees meer »

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Plaats een reactie