BLOG

Kleurrijk eten

Kleurrijketen

 

Kleurrijk eten is niet alleen effectief voor de gezondheid, maar ook gewoon leuk. Geef toe dat een kleurrijke salade er veel smakelijker uitziet dan een kleurarme salade, bijvoorbeeld sla met komkommer. Heel begrijpelijk dat veel mensen vaak geen zin hebben om salade te eten. Als je veel kleuren in je salade combineert, maak je er meteen een feestje van!

Groente en fruit spelen een belangrijke rol in ons voedingspatroon omdat ze alles bevatten wat ons lichaam nodig heeft. Ze zitten boordevol vitaminen, mineralen, sporenelementen, fytochemische stoffen, vezels en water.

Groenten en fruit hebben verschillende kleuren. Onderzoeken hebben aangetoond dat elke kleur eigen positieve effecten heeft op onze gezondheid. Rode groenten en fruit hebben een positieve invloed op het bloed en het hart. Gele en oranje groenten en fruit hebben een positief effect op de weerstand en het gezichtsvermogen. Ook zijn ze goed voor je bloeddruk. Groene groenten en fruit dragen bij aan een goed gezichtsvermogen, terwijl paarse groenten en fruit de stoelgang bevorderen. Verder hebben witte groenten en fruit positief effect op het cholesterolgehalte.

Om alle positieve effecten van iedere kleur te kunnen benutten is het belangrijk om groenten en fruit zo gevarieerd mogelijk te eten. Kleurrijk eten kan je hierbij helpen. Dan krijg je alle vitaminen en mineralen binnen die je lichaam nodig heeft om gezond te zijn.

 

ANDERE BLOGS:

Volleyoghurt
29
sep
2012

Waarom volle yoghurt in plaats van magere?

Lees meer »
Versapers Slow Juicer De Levensstijl Methode
17
maa
2013

Mijn nieuwe sapcentrifuge – De Versapers Slow Juicer

Lees meer »
miso 2
24
feb
2014

Wat is miso?

Lees meer »